Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /templates/ja_bellatrix/ja_menus/Base.class.php on line 55
Ogłoszenia Skip to content

narrow screen resolution wide screen resolution auto screen resolution Increase font size Default font size Decrease font size default color brick color green color
Ogłoszenia
Zapytanie - utylizacja azbestu PDF Drukuj Email

Kotuń, dn. 10.05.2019 r.

ZAPYTANIE OFERTOWE

W związku z zamiarem udzielenia zamówienia o wartości szacunkowej poniżej 30 000 euro, do którego zgodnie z art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2017 r., poz. 1579 ze zm.) nie stosuje się przepisów ww. ustawy, Gmina Kotuń zaprasza do składania ofert cenowych na:

Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Kotuń

 

1. Zamawiający:

Gmina Kotuń,  ul. Siedlecka 56c, 08-130 Kotuń, woj. mazowieckie,

tel. 25 6414025, faks 25 632 78 30.

Adres strony internetowej zamawiającego: www.kotun.pl

Osoba do kontaktów: Daniel Polkowski

2. Przedmiot zapytania ofertowego:

1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie usługi polegającej na usuwaniu wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Kotuń z miejsc i budynków zgodnie z udostępnionym wykazem. Szacowana ilość wyrobów zawierających azbest wynosi około 109,577Mg. Wykonawca wykona usługę zgodnie ze szczegółowym zakresem rzeczowym prac i obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.

2.Szczegółowy zakres prac obejmuje:

  1. Demontaż, transport i unieszkodliwienie pokrycia dachowego wykonanego z płyt falistych azbestowo-cementowych dla budownictwa z terenu gminy Kotuń w ilości 5,980 Mg tj.  460 m2 W ramach prac wykonane zostaną: demontaż pokrycia dachowego na wskazywanych przez Zamawiającego budynkach znajdujących się na terenie gminy Kotuń, pakowanie, załadunek, transport odpadu niebezpiecznego z miejsca zbiórki do miejsca unieszkodliwiania, rozładunek i zdeponowanie wraz z kosztami unieszkodliwienia na składowisku odpadów niebezpiecznych zawierających azbest oraz prowadzenie ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów określonej w ustawie z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2013r. poz. 21) z zastosowaniem wzorów dokumentów określonych Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2010r. Nr 249, poz.1673) – „Karta przekazania odpadu”.
  2. Transport i unieszkodliwianie pokrycia dachowego wykonanego z płyt falistych azbestowo-cementowych dla budownictwa z terenu gminy Kotuń w ilości 103,597 Mg tj. 7969 m2 .W ramach prac wykonane zostaną: pakowanie, załadunek, transport odpadu niebezpiecznego z miejsca zbiórki do miejsca unieszkodliwiania, rozładunek i zdeponowanie wraz z kosztami unieszkodliwienia na składowisku odpadów niebezpiecznych zawierających azbest oraz prowadzenie ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów określonej w ustawie z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2013r. poz. 21) z zastosowaniem wzorów dokumentów określonych Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2010 r. Nr 249, poz.1673) – „Karta przekazania odpadu”.
  3. Wykaz nieruchomości określający lokalizację i dane właścicieli posesji, z których należy usunąć wyroby zawierające azbest Wykonawca otrzyma po podpisaniu umowy. Zakres prac i termin wykonania każdorazowo powinien być ustalany z właścicielami nieruchomości.

 

4.Wspólny Słownik Zamówień:

45.26.26.60-5 Roboty budowlane - Usuwanie azbestu,

90.65.00.00-8 Usługi usuwania azbestu.

3.Termin realizacji zamówienia: do dnia 30 sierpnia 2019 r.

4. Rodzaj zamówienia : usługa

5. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający następujące warunki :

1) Zamawiający wymaga aby Wykonawca ubiegający się o realizację niniejszego zamówienia, posiadał decyzję Marszałka Województwa zatwierdzającą program gospodarki odpadami obejmującą wytwarzanie odpadów niebezpiecznych (w tym zawierających azbest), a także zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów niebezpiecznych, przynajmniej na czas trwania umowy.

2) Wykonawca wykaże, że wykonał co najmniej jedną usługę tożsamą z przedmiotem zamówienia polegające na demontażu, transporcie i utylizacji materiałów zawierających azbest

6.Oferty częściowe

Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych.

7. Sposób obliczania ceny oferty:

Cena oferty musi być podana w walucie PLN cyfrowo i słownie.

Ofertę należy przygotować zgodnie z załączonym formularzem ofertowym, stanowiącym załącznik nr 1 do zapytania ofertowego.

8. Kryterium wyboru oferty:

Kryteria oceny ofert i znaczenie tych kryteriów:

Cena – 100%

Najkorzystniejszą ofertą będzie oferta z najniższą ceną brutto, nie podlegająca odrzuceniu.

Zamawiający oceni i porówna tylko te oferty, które odpowiadają treści i wymaganiom określonym w niniejszym zapytaniu ofertowym.

Zamawiający unieważni postępowanie, na daną część zamówienia, gdy cena najkorzystniejszej oferty przewyższy kwotę, którą Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

9. Sposób przygotowania oferty:

Oferta powinna zawierać następujące dokumenty:

1) Formularz ofertowy – załącznik nr 1do zapytania ofertowego

2) Oświadczenie o spełnianiu warunków wymienionych w punkcie 5– załącznik nr 2 do zapytania ofertowego.

3) Dokumenty zezwalające wykonawcy na transport i unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest

Niedołączenie do oferty któregokolwiek ze wskazanych wyżej załączników lub złożenie ich w niewłaściwej formie skutkuje odrzuceniem oferty.

10. Miejsce i termin złożenia oferty :

Ofertę na ww. zadanie należy złożyć na formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1

MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA OFERT

Urząd Gminy w Kotuniu ul. Siedlecka 56c 08-13 Kotuń, pok. 15 (sekretariat), do dnia 20.05.2019r.

11. Informacje dodatkowe:

Projekt realizowany ze środków  WFOŚiGW

 

Załącznik nr 1 Formularz ofertowy
Załącznik nr 2 – Oświadczenie o spełnieniu warunków

Załącznik nr 3 -Wykaz wykonanych usług
załącznik nr 4 – Wzór umowy

 

 

 

 

Kotuń, 10.05.2019 Wójt Gminy Kotuń

/-/ Grzegorz Góral

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 1

Wykonawca

……………………..

……………………..

……………………..

(miejscowość i data)

 

FORMULARZ OFERTOWY

Pełna nazwa Wykonawcy .........................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................................

z siedzibą w (pełny adres wykonawcy) ......................................................................................................................

tel.  .............................................................. fax  ............................................................

e-mail......................................................................................................................................................

REGON....................................................... NIP.....................................................................................

Nr rachunku bankowego ........................................................................................................................

Odpowiadając na ogłoszenie w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego realizowane w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.- Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. Nr 907, ze zm.), którego przedmiotem jestUsuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Kotuń

1. Oferujemy wykonanie prac będących przedmiotem zamówienia zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia i na warunkach określonych w SIWZ za:

 

a) Cena netto za demontaż, transport i unieszkodliwianie 1 Mg pokrycia dachowego wykonanego z płyt falistych azbestowo-cementowych dla budownictwa ...................................................................... zł.

Podatek VAT w wysokości ..................... % w kwocie ..........................................................................................

Cena brutto za demontaż, transport i unieszkodliwianie 1 Mg pokrycia dachowego wykonanego z płyt falistych azbestowo-cementowych dla budownictwa .................................................................................................... zł

A. Cena brutto jednostkowa (...... zł)   X   zakres rzeczowy (5,980 Mg) =  ............................................. zł

słownie złotych: ..................................................................................................................................................

 

b) Cena netto za transport i unieszkodliwienie 1 Mg pokrycia dachowego wykonanego z płyt falistych azbestowo-cementowych dla budownictwa  ..........................................................................................zł

Podatek VAT w wysokości ..................... % w kwocie ..........................................................................................

Cena brutto za transport i unieszkodliwienie 1 Mg pokrycia dachowego wykonanego z płyt falistych azbestowo-cementowych dla budownictwa ....................................................................................................................... zł

B. Cena brutto jednostkowa (...... zł)   X   zakres rzeczowy ( 103,597Mg) =  ............................................. zł

słownie złotych: ..................................................................................................................................................

Łączna cena brutto za pełen zakres rzeczowy, tzn. A + B = ....................................... zł

słownie złotych: .....................................................................................................................................

2. Cena brutto stanowi cenę ostateczną za wykonanie przedmiotu zamówienia i zawiera wszystkie koszty związane z wykonaniem całości zamówienia oraz uwzględnia stawki podatku VAT na dzień sporządzenia oferty.

3. Uważamy się za związanych niniejszą ofertą w terminie 30 dni od daty otwarcia ofert.

4. Prace stanowiące przedmiot zamówienia wykonamy w terminie od podpisania umowy do dnia 30.08.2019 roku.

5. Oświadczamy, że akceptujemy warunki płatności zgodne z zawartymi w projekcie umowy, stanowiącym załącznik nr 4 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

6. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z zapytaniem cenowym i załączonymi do niego dokumentami, w tym wzorem umowy stanowiącym załącznik nr 4 , przyjmujemy określone w nich warunki i nie wnosimy do nich zastrzeżeń.

7. W przypadku przyznania nam zamówienia zobowiązujemy się do zawarcia pisemnej umowy w terminie i miejscu wskazanym przez Zamawiającego.

8. Oświadczamy, że uzyskaliśmy informacje niezbędne do przygotowania oferty i właściwego wykonania zamówienia.

 

 

 

..................................................................

(miejscowość i data)

 

...................................................................

(podpis i pieczęć osoby upoważnionej

do występowania w imieniu Wykonawcy)

 

ZAŁĄCZNIK nr 2

 

.......................... dnia ......................

.....................................................

(pieczątka firmowa Wykonawcy)

O Ś W I A D C Z E N I E

o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu

 

Przystępując do postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego pn.: „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Kotuń”

– ja niżej podpisany, reprezentując firmę, której nazwa jest wskazana w pieczęci nagłówkowej, jako upoważniony na piśmie lub wpisany w odpowiednich dokumentach rejestrowych, w imieniu reprezentowanej przeze mnie firmy oświadczam, że:

Spełniamy warunki ubiegania się o zamówienie, zgodnie z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych, który brzmi:

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

1)    posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

2)    posiadania wiedzy i doświadczenia;

3)    dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

4)    sytuacji ekonomicznej i finansowej.

 

 

 

......................................................................

(pieczątki i podpisy osób uprawnionych do

reprezentowania Oferenta)

 

 

 

Załącznik nr 3

WYKONAWCA:

……………………………..

……………………………...

………………………………

 

 

 

 

 

 

WYKAZ WYKONANYCH USŁUG

OŚWIADCZAM(Y), że

 

Stosownie do treści SIWZ wykonałem (wykonaliśmy) następujące usługi tożsame z przedmiotem zamówienia:

Lp

Nazwa( rodzaj) usługi

Wartość

Data wykonania

Zamawiający/odbiorca

Miejsce wykonania ( adres)

rozpoczęcie (rok)

zakończenie (rok)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

….............................................................................

(pieczątki i podpisy osób uprawnionych do reprezentowania Oferenta)

Załącznik nr 4

Wzór umowy Nr.........../........

zawarta w dniu ......................... w Kotuniu

 

pomiędzy Gminą Kotuń, zwaną dalej „Zamawiającym" reprezentowaną przez:

Wójta Gminy Kotuń – Grzegorza Górala

przy kontrasygnacie skarbnika -  Agnieszki Chodowskiej

a

(w przypadku przedsiębiorcy wpisanego do KRS)

....................................................., z siedzibą w ............................... przy ulicy .............................., wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy ............................................ Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: ..............., zwaną w treści umowy „Wykonawcą”, reprezentowaną przez:

  1. .....................................................................................
  2. .....................................................................................

(w przypadku przedsiębiorcy wpisanego do ewidencji działalności gospodarczej)

(imię i nazwisko) ..............................................................., przedsiębiorcą pod nazwą .............................. z siedzibą w .................................. przy ulicy .............................., prowadzącym działalność gospodarczą na podstawie wpisu do CEIDG, zwanym w treści umowy „Wykonawcą”,

 

Zgodnie z wynikiem zapytania cenowego na Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Kotuń,  rozstrzygniętego w Urzędzie Gminy Kotuń, została zawarta umowa o poniższej treści:

 

§ 1

1. Zamawiający zleca, a Wykonawca przyjmuje do wykonania wszystkie prace związane z demontażem, odbiorem, pakowaniem, transportem i utylizacją wyrobów azbestowych z miejsc na terenie gminy Kotuń wskazanych przez Urząd Gminy w Kotuniu w trakcie trwania umowy.

2. Zakres prac przewidzianych umową obejmuje zdemontowanie, a następnie odbiór, pakowanie, transport i utylizację około 5,980 Mg tj.  460 m2oraz odbiór, pakowanie, transport i utylizację 103,597 Mg tj. 7969 m2 wyrobów zawierających azbest.

3. Zamawiający przekaże wykonawcy adresy nieruchomości oraz ilości przeznaczone do demontażu  oraz transportu i utylizacji wyrobów zawierających azbest.

4. Wykonawca ustali szczegółowe terminy wykonania prac wymienionych w pkt 1 z właścicielem lub zarządcą nieruchomości. Termin odbioru odpadów nie może być krótszy niż 2 dni od dnia skutecznego powiadomienia właściciela nieruchomości przy odbiorze odpadów i 14 dni przy demontażu pokryć dachowych, chyba że właściciel wyrazi zgodę na wykonanie usługi w terminie wcześniejszym.

5.  W przypadku wystąpienia zdarzenia uniemożliwiającego wykonanie prac w ustalonym terminie

Wykonawca zobowiązany jest poinformować Zamawiającego o przyczynie i terminie ponownego przystąpienia do wykonywania prac.

6. Usługę należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami i na ustalonych niniejszą umową warunkach.

7. Umowa zostaje zawarta na okres od dnia zawarcia umowy do dnia 31.08.2018r.

8. Zamawiający określa wartość usług objętych przedmiotem zamówienia w zakresie wskazanym w ust. 1 na kwotę:

brutto: ........................................................ PLN

(słownie: .............................................................................................................................PLN)

w tym ...........................% VAT, tj. ............................................... PLN

9. Wskazana przez Zamawiającego wartość usług objętych umową może ulec zmianie w przypadku zlecenia przez Zamawiającego mniejszego niż zakładany zakres prac, wobec przyjętej zasady, iż wypłata wynagrodzenia następować będzie za faktycznie zlecane i wykonane usługi. Wykonawca nie jest uprawniony do zgłaszania z tego tytułu roszczeń od Zamawiającego.

10. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wypadkową, a także za zniszczenia własności prywatnej i osób prawnych spowodowane swoim działaniem lub niedopatrzeniem związanym z realizacją niniejszej umowy.

§ 2

1. Podstawa ustalania wynagrodzenia (zgodna ze złożoną ofertą do przetargu)wynosi:

1) cena brutto za demontaż, transport i unieszkodliwianie 1 Mg pokrycia dachowego:

…........................... zł

2) Cena brutto za transport i unieszkodliwienie 1 Mg pokrycia dachowego …............... zł

2. Rozliczenie nastąpi fakturą końcową

3. Termin zapłaty faktury uzależniony będzie od harmonogramu płatności transzy dotacji przekazywanej przez WFOŚiGW.

§ 3

Strony ustalają następujące zasady rozliczeń za wykonanie przedmiotu umowy:

1. Wykonawca przekaże Zamawiającemu komplet dokumentów potwierdzających wykonanie pracy:

1) protokołu odbioru prac, potwierdzającego ilość zdemontowanych wyrobów, tj. masa w Mg i powierzchnia m2 fakt należytego wykonania prac demontażowych podpisanego przez Wykonawcę oraz właściciela lub zarządcę nieruchomości,

2) kart przekazania odpadów, podpisanych przez właściciela lub zarządcę nieruchomości przekazującego odpady,

3) kart przekazania odpadu do unieszkodliwienia uprawnionemu podmiotowi,

4) kwitów wagowych ze składowiska odpadów, poświadczających ilość zdeponowanych odpadów,

5) sprawozdania z wykonania zadania zawierającego dane o zrealizowanych zamówieniach z wyszczególnieniem danych osób fizycznych i prawnych na posesjach, na których dokonano usunięcia azbestu oraz ilości azbestu w Mg i m2 przy każdej posesji.

6) Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia dokumentacji fotograficznej nieruchomości, z których usunięto wyroby/odpady zawierające azbest, przed i po wykonaniu prac – w formie elektronicznej. Dokumentacja fotograficzna powinna przedstawiać co najmniej 2 zdjęcia dla każdej nieruchomości.

 

2. W przypadku posiadania przez Wykonawcę zezwolenia w zakresie przetwarzania odpadów azbestowych w urządzeniach przenośnych przedsiębiorcę zwalnia się z obowiązku przedstawienia kwitów wagowych ze składowiska odpadów.

1) Złożenie kompletu dokumentów i podpisanie protokołu odbioru prac wyszczególnionych w sprawozdaniu stanowi warunek zapłaty za wykonaną usługę.

2) Faktura płatna będzie w ciągu 30 dni od daty otrzymania jej przez Zamawiającego, jednak nie wcześniej niż po podpisaniu protokołu odbioru bez zastrzeżeń.

§ 4

1. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy zgodnie z zasadami wiedzy technicznej oraz zgłaszać z odpowiednim wyprzedzeniem okoliczności utrudniające lub uniemożliwiające prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy.

2. Wykonawca zobowiązuje się własnym kosztem i staraniem urządzić zaplecze dla wykonywanych prac oraz zabezpieczyć teren, na którym trwa usuwanie azbestu zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.

3. Po zakończeniu prac Wykonawca jest zobowiązany uporządkować teren.

4. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wypadkową, a także odszkodowawczą za zniszczenia własności prywatnej i osób prawnych spowodowane działaniem własnym lub nieopatrznym związanym z realizacją niniejszej umowy.

5. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania technologii wykonania prac zgodnie ze złożoną ofertą, przepisami bhp i p. poż. oraz przepisami dotyczącymi usuwania wyrobów zawierających azbest.

6. Zamawiający ma prawo odstąpić od umowy z winy Wykonawcy w przypadku nie zrealizowania przez Wykonawcę robót w terminie określonym w zleceniu, nie uzgodnieniu z Zamawiającym zmiany terminu lub wykonaniu robót niezgodnie z ustalonymi sposobami i warunkami bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest.

7. Wykonawca zobowiązany jest na bieżąco pisemnie informować Zamawiającego o wszelkich zagrożeniach, trudnościach lub przeszkodach związanych z wykonywaniem przedmiotu umowy, w tym także o okolicznościach leżących po stronie Zamawiającego, które mogłyby mieć wpływ na zakres lub jakość wykonania prac, jak również na dotrzymanie terminu wykonania umowy.

8. Ważenie zdemontowanych i odbieranych odpadów zawierających azbest odbywać się będzie w obecności: właściciela nieruchomości, przedstawiciela Zamawiającego, po uprzednim powiadomieniu Zamawiającego o dniu odbioru oraz przedstawiciela Wykonawcy. Wykonawca dokonuje ważenia przy użyciu własnych urządzeń.

 

§ 5

Wykonawca nie może przenieść na osobę trzecią praw i obowiązków wynikających z niniejszej umowy.

§ 6

Kary umowne obciążające Wykonawcę:

1. Za opóźnienie w realizacji zakresu prac określonych w zlec Zamawiający może naliczyć Wykonawcy karę umowną w wysokości 2 % wartości brutto wykonania usługi na danej nieruchomości za każdy dzień zwłoki.

2. Za odstąpienie od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, Zamawiający może naliczyć karę umowną w wysokości 10 % wartości umowy określonej w § 1. pkt 8.

3. Niezależnie od kar Zamawiający może dochodzić odszkodowania dodatkowego w oparciu o przepisy Kodeksu Cywilnego.

4. Zamawiający zastrzega sobie prawo potrącania kar umownych z bieżącego wynagrodzenia Wykonawcy, a Wykonawca wyraża zgodę w tym zakresie.

§ 7

1.Wszelkie zmiany zobowiązań i terminów wynikające z niniejszej umowy wymagają uzgodnienia pisemnego w formie aneksu do zawartej umowy pod rygorem nieważności.

2. W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego.

§ 8

Sprawy sporne rozstrzygane będą polubownie w drodze wzajemnego porozumienia. W przypadku braku porozumienia, sądem właściwym do rozstrzygania sporu będzie sąd właściwy dla siedziby zamawiającego.

§ 9

Umowa została sporządzona w 3 jednobrzmiących egzemplarzach z czego 1 egzemplarz dla Wykonawcy i 2 dla Zamawiającego

 

 

Zamawiający                                                                                               Wykonawca

 

 

 

 
Ważna informacja dla rolników - producentów trzody chlewnej. PDF Drukuj Email

Ważna informacja dla hodowców trzody chlewnej.

W dniu 12.08.2016r. o godzinie 11.00 Wojewódzki Inspektorat Weterynarii w Siedlcach, ul. Kazimierzowska 29, organizuje spotkanie dla rolników utrzymujących świnie w sprawie zagrożeń chorobą Afrykańskiego pomoru świń (ASF).

Proszę rolników o potraktowanie sprawy jako ważnej.

 
Ogłoszenie otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w roku 2016 PDF Drukuj Email

http://www.kotun.bip.net.pl/?a=1629

 
Zwrot podatku akcyzowego 2016 - informacja dla rolników PDF Drukuj Email

Zwrot podatku akcyzowego w 2016 roku

Każdy rolnik, który chce odzyskać część pieniędzy wydanych na olej napędowy używany do produkcji rolnej powinien zbierać faktury VAT.

 

  • w terminie od 1 lutego 2016 r. do 29 lutego 2016 r. należy złożyć odpowiedni wniosek do wójta, w zależności od miejsca położenia gruntów rolnych wraz z fakturami VAT (lub ich kopiami) stanowiącymi dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 sierpnia 2015 r. do 31 stycznia 2016 r. w ramach limitu zwrotu podatku określonego na 2016 r.
  • w terminie od 1 sierpnia 2016 r. do 31 sierpnia 2016 r. należy złożyć odpowiedni wniosek do wójta,  w zależności od miejsca położenia gruntów rolnych wraz z fakturami VAT (lub ich kopiami) stanowiącymi dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 lutego 2016 r. do 31 lipca 2016 r. w ramach limitu zwrotu podatku określonego na 2016 r.

Limit zwrotu w 2016 r. wynosi 86,00 zł  x   ilość ha użytków rolnych

Stawka zwrotu w 2016 r. wynosi 1,00 zł na 1 litr oleju

Pieniądze wypłacane będą w terminach:

1 - 30 kwietnia 2016 r. w przypadku złożenia wniosku w pierwszym terminie

1 - 31 października 2016 r. w przypadku złożenia wniosku w drugim terminie

gotówką w kasie urzędu gminy albo przelewem na rachunek bankowy podany we wniosku.

Ustawa z dnia 10 marca 2006 r. o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej (Dz. U. Nr 52, poz. 379, ze zm.)


Zwrot podatku akcyzowego dokonywany w latach 2015-2020 na podstawie ww. ustawy z dnia 10 marca 2006 r. jest programem pomocowym przyznawanym na mocy rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187 z 26.06.2014, str. 1) oraz z Dyrektywą Rady 2003/96/WE z dnia 27 października 2003 r. w sprawie restrukturyzacji wspólnotowych przepisów ramowych dotyczących opodatkowania produktów energetycznych i energii elektrycznej (Dz. Urz. WE L 283 z 31.10.2003).

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 następna > ostatnia >>

Strona 1 z 2

Statystyka

ZAPRASZAMY

Spis rolny 2020

Najnowsze


Warning: Creating default object from empty value in /modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /modules/mod_latestnews/helper.php on line 109